maringotka (1)_edited.jpg

Lesní mateřská škola

HNÍZDO

 školka, která voní i chutná lesem

Být s dětmi co nejvíce venku je podle nás to nejlepší, co můžeme dětem a vlastně i přírodě nabídnout. Příroda je to nejpřirozenější prostředí, kde se mohou děti radostně vyvíjet a prozkoumávat svět všemi smysly. Tímto se  vytváří blízký vztah se Zemí, což je předpokladem k ekologickému smýšlení. A to bychom v dětech rádi podporovali.

 školka, která voní i chutná lesem

informační setkání 21.4. 2022 od 16.00 - 18.00 Ostravice

svátky a tradice

harmonický vývoj

příroda

komunikace a vztahy

respektující 
přístup

učení

věkově
se propojujeme

V lese

volná hra a pomalé tempo - díky volnému času, kdy dětem nenabízíme žádnou činnost, se vytváří kamarádství a rozvíjí fantazie. Dítě objevuje, co ho baví a tomu se věnuje.

spolupráce, komunikace -  na děti ve školce nespěcháme. V této hektické době je to balzám na nervy. Víme, že když se chtějí děti něco naučit, potřebují k tomu dostatek času. Průvodce děti trpělivě vedou k samostatnosti. 

ke kořenům, jednoduchosti a vděčnosti za maličkosti - oslavou svátků a ctěním tradic se přibližujeme přírodě, vnímáme její cykličnost a sbližujeme se navzájem. Opakované rituály nám dávají pocit jistoty.

 

Uvědomujeme si, že první 6 let života dítěte je nejdůležitějších, a proto přistupujeme ke spoluvýchově zodpovědně. Pohyb v nerovném terénu v lese či venku rozvíjí hrubou motoriku, která je spojená s myšlením a mluvením. Pobyt na čerstvém vzduchu zvyšuje odolnost a imunitu dítěte. Každodenním tvořením děti rozvíjí jemnou motoriku. V odpoledních hodinách se věnujeme předškolní přípravě. Pedagogové se neustále vzdělávají ať už samostudiem, kurzy či učením se od samotných dětí. Protože děti jsou velcí učitelé a v jejich přítomnosti to ani nelze jinak. Inspirujeme se waldorfskou, intuitivní a lesní pedagogikou. 

2.png

Spolupráce s rodinou aneb Bez vás to nejde!

Stěžejní jsou pro nás rodiče a tvoření komunity lidí s podobnými hodnotami. Rodiče ví o všech aktivitách, které se ve školce dějí a jsme rádi, když se do nich aktivně zapojují. Pořádáme různé oslavy dle cyklu roku. Rodiče mohou nabídnout vlastní aktivity k odpolední činnosti. Vítáme s otevřenou náručí (myslí) všechny nápady, podněty a připomínky k růstu. Snažíme se o maximálně otevřenou komunikaci s rodiči a vzájemnou úctu.

DSCF9415-01.jpeg

Orientační režim dne

8:00 - 8:45       příchod dětí do školky, volná hra, sdílení s rodiči

9:00 - 9:30       ranní kruh (přivítání se s dětmi, společné nalazení se na daný den a téma,

                          písničky s pohybem)

9:30 - 10:00     výprava do lesa či na jiné místo

10:00 - 10:15    svačina

10:15 - 11:45     řízený program v terénu (hry, tvoření, zkoumání, bádání)

12:00 - 12:30     oběd

12:30 - 13:00     úklid a odchod dětí, které se účastní pouze dopoledního programu

13:00 - 14:00     odpočinek (mladší děti spí, starší poslouchají čtení pohádek)

14:00 - 15:00     tvoření, předškolní příprava

15:00 - 15:30     svačina a úklid

15:30 - 16:30     volná hra, vyzvedávání dětí, reflexe dne s rodiči

Provoz a školné

Jsme v venku v lese za každého počasí od pondělí do pátku od 8.00 do 16.30. S dětmi ve věku od 3 do 6 let jsme vždy nejméně dva pedagogové. Rodiče jsou velmi velmi vítáni

5 dní

5 200,-

+ STRAVA

3 dny

4200,-

+ STRAVA